Zanimivo o priljubljeni napravi – televiziji | E3

Zanimivo o priljubljeni napravi – televiziji

30. 11. 2022

Zanimivo o priljubljeni napravi – televiziji

Danes jo ima skoraj vsak dom, nekateri celo več kot eno. Še ne dolgo nazaj so bile to široke »z velikim trebuhom«, danes so lahko celo tanjše od umetniških slik. Sodobnejše interaktivne imajo dostop do interneta in različnih aplikacij, medtem ko dolg seznam programov in možnost ogleda vsebin za nazaj poskrbita, da visokemu odstotku prebivalcev Zemlje televizija predstavlja način preživljanja prostega časa. Kaj pa nekoč? 

Televizijski sprejemnik je prišel do ljudi kar nekaj let po iznajdbi radia, kar so potrdili tudi sogovorniki v eni od serij epizode Veliko dobrih zgodb. Zamisli o nastanku televizije segajo v 19. stoletje, a je prva preprosta naprava nastala šele v petdesetih letih 20. stoletja. To je bil izum! 

Prve generacije televizij 

Z izumom katodne cevi je elektromehanska televizija luč ugledala najprej čez lužo leta 1928. Do Jugoslavije je prišla pozneje. Redni program je pri nas prvič stekel 11. oktobra 1958, 20 let za britanskim in 30 let za tem, ko se je na Slovenskem prvič oglasil radio. 

Nekoč se je televizija vrednostno lahko primerjala z majhnim avtomobilom; takrat je stala natanko toliko kot danes majhen avto, imeli pa so jo redki. Okoli leta 1956 je bilo v Sloveniji okoli 250 televizijskih sprejemnikov, leta 1960 jih je bilo več kot tri tisoč, slabo desetletje pozneje pa že skoraj 176 tisoč. Se vi spomnite svoje prve družinske televizije? 

Kaj pomeni izraz televizija

Beseda televizija je sicer sestavljena iz dveh besed: »tele« v grščini pomeni daleč, »visio« pa gledanje. Dobesedni prevod je torej gledati daleč. Morda prav zato razvoj panoge gleda daleč vnaprej: kako še bolj pritegniti gledalca, da čim dlje ostane pred televizijskim ekranom?

In če mislite, da je s prihodom barvne televizije okoli leta 1950 črno-bela šla v pozabo, se motite. Naj vam postrežemo s statistiko: leta 2000 je imelo črno-bele televizijske sprejemnike kar 200 tisoč Britancev. Vse generacije pa kljub napredku še vedno rade pogledajo črno-bel film, ki ostaja kulten, nostalgičen spomin. Prvič je sicer javno predvajal televizijsko sliko v barvah program CBS v ZDA leta 1950; ta radiotelevizijska postaja pa deluje še danes.

Interaktivna televizija je tu

Tehnologija televizije se danes spreminja skoraj vsakodnevno. Novi modeli, nove funkcije, nove možnosti. Govora je o t. i. interaktivni televiziji, ki pasivnega gledalca postavi v središče upravljanja, kar pomeni, da lahko aktivno uporablja storitve na zahtevo. Personalizacija je trend tudi na televiziji, zato je njen namen, da se prilagodi vsakemu gledalcu posebej. Časi, ko so cela ulica in vse generacije skupaj gledali točno določen program na eni televiziji, so mimo. Je to dobro ali slabo, presodite sami.:)

Vsekakor pa se vsi strinjamo: zima je s svojimi značilno kratkimi dnevi kot ustvarjena za gledanje televizije. Tokrat si za ogled izberite malo drugačen film iz našega seznama – njihov skupni imenovalec je električna energija. Preverite ta zapis >
 

Ste mogoče prav zdaj v iskanju novega televizorja?
Vabljeni v E3 Trgovino. 
E3 Odjemalci tu nakupujete ugodneje in na obroke.
Nudimo najnovejše, atraktivne modele znamke LG. 

ZANIMA ME NOVA TELEVIZIJA >

 

Viri: Siol.net, Wikipedia, RTV SLO, raziskovalna naloga Primerjava črno-bele in barvne televizije (Klemen Finkšt, Nejc Venek).
 

Prijava na E-novice

Privolitve

Prosimo izberite, katere vrste obvestil želite prejemati.

E 3, d.o.o., Prvomajska ulica 21, 5000 Nova Gorica (kontakt DPO: dpo@e3.si) bo vaše osebne podatke na podlagi vašega soglasja in do preklica uporabil za namen pošiljanja naših ponudb in aktivnosti. Če se odločite, da vam pošiljamo vam prilagojene novice, bomo vaše podatke, ki jih pridobimo med našim sodelovanjem, uporabili za namen neposrednega trženja na podlagi profiliranja oz. segmentiranja. Od prejemanja se lahko kadarkoli odjavite preko povezave v prejetem e-sporočilu. Podrobneje si o obdelavi za ta namen lahko preberete v naši Politiki zasebnosti.

Mailchimp uporabljamo kot tržno platformo. S klikom na Naroči se strinjate, da bodo vaši osebni podatki preneseni v Mailchimp. Več o politiki zasebnosti Mailchimpa si preberite tukaj.