Ekipa E 3 na 3. MAHLE Eco Rallyju

torek, 01. oktober 2019

19. in 20. septembra 2019 se je ekipa E 3 udeležila tretjega MAHLE Eco Rallyja, ki ga je organiziralo Avto moto društvo Gorica. E 3 je tudi letos sodeloval kot sponzor prireditve in kot tekmovalec s tremi avtomobili. Barve našega podjetja sta zastopala David Matjažič in Edvin Ušaj ter zunanji sodelavci iz agencije ArnoldVuga. Sicer pa se je eko relija udeležilo 24 ekip. Organizator je tudi letos združil klasično avtomobilsko dirkaško prireditev in novodobno avtomobilsko tekmovanje za vozila z alternativnimi pogonskimi viri. Že tretje leto zapored so pripravili eko reli, ki je namenjen prav predstavitvi tehnologij in vozil prihodnosti. To so avtomobili z električnim ali priključno hibridnim pogonom. Novogoriška prireditev je bila letos prvič del FIA E-rally Regularity Cup-a, kar daje organizatorju in nenazadnje mestu ter državi pomembno težo in mednarodni ugled. Posledično je bila tudi konkurenca med tekmovalci večja.

Posadke E 3 so tekmovale v slovenskem pokalu AŠ2005 in zasedle 4., 5. in 8. mesto. Najboljša je bila posadka D. Matjažič in E. Ušaj, ki se je povzpela na 4. mesto in s tem dosegla najboljši rezultat do sedaj. Ekipa si je sicer nadejala stopničk, saj sta Matjažič in Ušaj prvi dan vseh pet točnostnih preizkušenj odpeljala odlično in bila na tretjem mestu. Za drugo uvrščenim sta zaostajala za le 15 točk, kar pomeni 1,5 sekund razlike, do konca pa je bilo še 7 točnostnih preizkušenj.

Pri eko reliju sta na prvem mestu natančnost in točnost. Časomerilci čase merijo na desetinko sekunde natančno. Pred relijem je potrebno pregledati vso dokumentacijo, ki jo objavi organizator, pravilnike, zemljevide, urnike, sistem točkovanja… Koristen pa je tudi virtualni ogled trase. Točnost se meri s časi prihodov na štarte in cilje etap, vmesne časovne kontrole in na kontrolnih točkah. Vsak avtomobil je bil opremljen z dvema GPS sledilnikoma, preko katerih je organizator spremljal natančno lokacijo vsakega avtomobila. Točnost glede na predpisano povprečno hitrost so tokrat merili na več skritih točkah vsake točnostne preizkušnje. Nekatere preizkušnje so bile zelo dolge in so zahtevale od posadk popolno zbranost. Najdaljša preizkušnja je trajala več kot 40 minut.

Skupna dolžina relija je bila 424 km, zajemala je 12 različnih točnostnih preizkušenj v dolžini 152 km. Trasa je prvi dan vodila iz Nove Gorice proti Lokavcu, po slikoviti poti do Cola. Izziv je bil makadamski del poti od Podkraja do Bukovij. Pot so nadaljevali do Razdrtega in se mimo Ponikev vračali v Novo Gorico. Med postankom, ko so se avtomobili polnili, so si ekipe najprej ogledale trg Evrope in muzejsko zbirko Kolodvor, obiskali so Kostanjevico z grobnico Burbonov. Zvečer se je začela še zadnja točnostna preizkušnja Miren – Opatje Selo – Renče. Drugi dan so se električni avtomobili podali po slikoviti poti po desnem bregu Soče do Kobarida, kjer so udeleženci obiskali Kobariški muzej. Reli se je nadaljeval po ovinkasti cesti skozi Solarij, Lig, Srednje in Krasno. Popoldanski del je potekal po zaprti reli progi od Kromberka proti Ravnici, skozi Branik in Cesto zopet proti Novi Gorici. Cilj tretjega MAHLE Eco Rallyja je bil tudi letos na Kidričevi ulici. Še pred tem pa je letos kot novost potekala preizkušnja po mestnih ulicah – super special – kjer so gledalci lahko od blizu spremljali zmogljivosti električnih avtomobilov in njihovo skoraj neslišno vožnjo.

Po poldrugem dnevu voženj je zmago slavil Avstrijec Walter Fuzzy Kofler (audi e-tron quattro), drugi je bil Didier Malga (tesla model 3), tretji pa Guido Guerrini (audi e-tron quattro). V razvrstitvi slovenskega pokalnega prvenstva AŠ2005 pa je slavila češka posadka M. Venuš in P. Kacerovský (hyundai kona electric). Druga sta bila F. Špacapan in T. Špacapan (hyundai kona electric), tretje mesto pa sta dosegla K. Rech in J. Dvořák (kia e-niro). Prvo peterico sta dopolnili posadki E 3 – D. Matjažič in E. Ušaj (BMW i3) ter B. Vuga in A. Luznik (BMW i3).

 

Ekipa E 3:

4. mesto: David Matjažič in Edvin Ušaj

5. mesto: Borut Vuga in Andrej Luznik

8. mesto: Marjan Plavac in Robert Pavšič